وارد کردن قانون رایانه مجازات رایانه

وارد کردن: قانون رایانه مجازات رایانه قانونی اسکرین شات خبر گزارش

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاست خارجی تاخیر در صدور ویزای عربستان جهت هیات کنسولی کشور عزیزمان ایران ، تشکیل ستاد برگزاری مراسم تحلیف رییس‌جمهور

    سخنگوی وزارت خارجه صبحگاه امروز در نشست خود با رسانه‌ها در مورد تصمیم اخیر کویت در ارتباط با کم کردن تعداد دیپلمات‌های ایرانی در این کشور گفت: اقدامی که از سوی

    تاخیر در صدور ویزای عربستان جهت هیات کنسولی کشور عزیزمان ایران ، تشکیل ستاد برگزاری مراسم تحلیف رییس‌جمهور

    تشکیل ستاد برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهور/ تاخیر در صدور ویزای عربستان جهت هیات کنسولی ایران

    عبارات مهم : ایران

    سخنگوی وزارت خارجه صبحگاه امروز در نشست خود با رسانه ها در مورد تصمیم اخیر کویت در ارتباط با کم کردن تعداد دیپلمات های ایرانی در این کشور گفت: اقدامی که از سوی کویت انجام شد قابل سرزنش است و اقدام قشنگی نبود.

    ستاد برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری تشکیل شده است است

    سخنگوی وزارت خارجه صبحگاه امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با مهمانان خارجی که قرار است در مراسم تحلیف حسن روحانی به عنوان دوازدهمین مدیر جمهور کشورمان شرکت کنند، گفت: ستاد برگزاری مراسم تحلیف در جهت دعوت از مهمانان جهت شرکت در این مراسم در وزارت خارجه و با حضور نمایندگان و بعضی از مقامات دفتر ریاست جمهوری تشکیل شده است است.

    تاخیر در صدور ویزای عربستان جهت هیات کنسولی کشور عزیزمان ایران ، تشکیل ستاد برگزاری مراسم تحلیف رییس‌جمهور

    بهرام قاسمی با بیان اینکه این ستاد از مدتی پیش فعالیت خود را شروع کرده است گفت: در سطح خوبی از سایر کشورها در مراسم تحلیف شرکت می کنند، به خصوص از کشورهای همسایه قرار است هیات های متعددی به کشور عزیزمان ایران بیایند و این حضور قابل توجه است.

    هنوز از سوی عربستان جهت دیپلمات های کشور عزیزمان ایران ویزا صادر نشده است

    سخنگوی وزارت خارجه صبحگاه امروز در نشست خود با رسانه‌ها در مورد تصمیم اخیر کویت در ارتباط با کم کردن تعداد دیپلمات‌های ایرانی در این کشور گفت: اقدامی که از سوی

    سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد بحث صدور ویزا جهت دیپلمات های ایرانی در قالب هیات کنسولی جهت استقرار در عربستان جهت پیگیری به اوضاع کنسولی حجاج ایرانی تصریح کرد: هنوز از سوی عربستان جهت دیپلمات های کشور عزیزمان ایران ویزا صادر نشده است.

    وی با بیان اینکه طرف برابر در این زمینه تحقیق کرده است و گروه کنسولی باید پیش از اعزام حجاج در عربستان مستقر شوند، خاطر نشان کرد: موضوعی که به ابهامات در این زمینه مقداری اضافه می کند در ارتباط با شرایط و مکانیزم هایی است که این هیات قرار است تحت آن به وظایف خود عمل کند. هنوز این شرایط و مکانیزم ها روشن نشده و این مساله مهمی است.

    وی افزود: صرف دریافت ویزا با حضور دیپلمات های ما در خاک عربستان مساله ما نیست، بلکه باید روشن شود که این گروه چگونه می تواند وظایف کنسولی خود را انجام دهد و چه شرایط و مکانیزم هایی در این ارتباط در نظر گرفته شده است هست، این ها مساله مهمی است.

    تاخیر در صدور ویزای عربستان جهت هیات کنسولی کشور عزیزمان ایران ، تشکیل ستاد برگزاری مراسم تحلیف رییس‌جمهور

    این دیپلمات کشورمان افزود: اگر جهت این 10 نفر ویزا صادر شود ولی آنها امکان ارتباط با ارگان های مرتبط سعودی و انجام کارها فوری مورد نیاز را نداشته باشند، فکر نمی کنم آنها بتوانند رسالت و ماموریتی که بر عهده دارند را انجام دهند.

    سفر نماینده چین در امور سوریه به پایتخت کشور عزیزمان ایران به درخواست طرف چینی انجام شد

    وی همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با سفر نماینده چین در امور سوریه به پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: این دعوت به درخواست طرف چینی انجام شده است بود و در جریان این سفر در مورد پرسشها منطقه از جمله عنوان سوریه مشورت شد.

    سخنگوی وزارت خارجه صبحگاه امروز در نشست خود با رسانه‌ها در مورد تصمیم اخیر کویت در ارتباط با کم کردن تعداد دیپلمات‌های ایرانی در این کشور گفت: اقدامی که از سوی

    با نگاه سازنده به روابط مان با کشورهای همسایه ادامه می دهیم

    خبرنگاری در این نشست با اشاره به اقدام کویت جهت کم کردن دیپلمات های ایرانی در این کشور خطاب به سخنگوی وزارت خارجه گفت این تحلیل وجود دارد که این عنوان به کشور عمان نیز تعمیم داده شود و این کشور نیز براساس بعضی فشارها چنین تصمیمی بگیرد؟ که سخنگوی وزارت خارجه این عنوان را تحلیل این خبرنگار بیان کرد و گفت: ما تلاش می کنیم در حد امکان با همسایگانمان در چارچوب منافع ملی کشورمان در ارتباط و تعامل باشیم و با نگاه سازنده روابط خود را ادامه دهیم.

    تاخیر در صدور ویزای عربستان جهت هیات کنسولی کشور عزیزمان ایران ، تشکیل ستاد برگزاری مراسم تحلیف رییس‌جمهور

    وی افزود: البته طی سالیان گذشته کشورهای ثالثی بوده اند که تلاش کرده اند با بعضی کارها منطقه را ناامن کنند و در این زمینه هوشیاری ملت ها و دولت های منطقه بسیار مهم است و همانطور که گفتم ما تلاش می کنیم با نگاه سازنده خود به روابطمان با کشورهای همسایه مان ادامه داده و آن را گسترش دهیم.

    بهرام قاسمی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد احکام دادگاه های آمریکایی و کانادایی علیه کشور عزیزمان ایران و حکم آنها جهت مصادره بعضی از اموال کشور عزیزمان ایران در این کشورها اظهار کرد: همانطور که پیش از این گفتیم ما از طریق سیستم قضایی این احکام را دنبال می کنیم. وکلای ما در حال پیگیری این عنوان هستند. در گذشته نیز در بعضی از نقاط دنیا به خاطر سوء تفاهماتی بعضا با این پرسشها روبرو بوده ایم که با کمک سیستم قضایی آن را حل کرده ایم و در موردهای اخیر نیز فکر می کنیم که می توانیم این مباحث را از طریق سیستم قضایی دنبال کنیم.

    بنیاد علوی ربطی به دولت کشور عزیزمان ایران ندارد

    وی همچنین در پاسخ به عنوان بنیاد علوی نیز گفت: بنیاد علوی یک بنیاد غیر انتفاعی است و ربطی به دولت کشور عزیزمان ایران ندارد.

    سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست مطبوعاتی خود در پاسخ به سوالی در ارتباط با مباحثی که بین کشور عزیزمان ایران و افغانستان در ارتباط با پرسشها آبی وجود دارد، گفت: این عنوان (مسائل آبی بین کشور عزیزمان ایران و افغانستان) بحث جدیدی نیست و سابقه طولانی دارد و از پیش از انقلاب این عنوان مطرح بوده است.

    دور بعدی مذاکرات با افغانستان تا یک ماه آینده در کابل برگزار می شود

    وی با اشاره به بحث سدسازی از سوی افغانستان در رودخانه مرزی دو کشور از جمله سد سلما تصریح کرد: این عنوان مباحث جدیدی را به وجود آورده است و مورد مذاکره طرفین نیز واقع شده است هست. در سفر اخیر وزیر امور خارجه به افغانستان در جلسه ای با حضور رییس جمهور افغانستان به صورت مفصل بحث آب مطرح شد. البته پرسشها زیادی بین کشور عزیزمان ایران و افغانستان با شاخصه های خاص خود مطرح است و در همین چارچوب تصمیم بر تشکیل پنج کمیته یکسان بین دو کشور گرفته شد. این کمیته ها اکنون تشکیل شده است اند و یکی از این کمیته ها، کمیته آب است.

    این دیپلمات کشورمان با بیان اینکه دور اول مذاکرات این کمیته های یکسان حدود یک ماه پیش در پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شد، گفت: فکر می کنم دور بعدی این مذاکرات تا یک ماه آینده باید در کابل برگزار شود.

    قاسمی با بیان اینکه با توجه به اهمیت آب و اوضاع اقلیم کشور عزیزمان ایران از چند ماه پیش بخشی به نام دیپلماسی آب در وزارت امور خارجه تشکیل شده است و به صورت تخصصی و با همکاری دستگاه های تخصصی ذیربط عنوان آب را دنبال می کند، گفت: در این خصوص پرسشها مربوطه را با توان و اراده بیشتری در چارچوب احقاق حق خود دنبال می کنیم.

    اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی در دست بررسی است

    سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش ایسنا در مورد نظر وزارت امور خارجه در ارتباط با اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان زنان ایرانی که با اتباع خارجی ازدواج کرده اند و مباحثی که در این زمینه در چند وقت اخیر در دو کمیسیون مجلس مطرح شده است هست، تصریح کرد: این عنوان در دست بررسی است و امری است که از مدت ها پیش مطرح شده، بحث قابل توجهی است و از اهمیت به سزایی برخوردار است.

    قاسمی گفت: اگر به اجماع و تفاهمی در این زمینه در کشور برسیم در مجموعه دولت، پارلمان و وزارت امور خارجه می توانیم به راهکارهایی جهت حل و فصل این مسئله دست پیدا کرده و این نقیصه را جبران کنیم.

    این دیپلمات کشورمان در نشست خبری خود که بیش از یک ساعت طول کشید در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عربستان به تعهد خود در مورد صدور روادید جهت هیأت کنسولی کشور عزیزمان ایران تاکنون عمل نکرده و ابهاماتی که در مورد سازوکارهای فعالیت این هیأت همچنان وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که کشور عزیزمان ایران به خاطر عدم پایبندی عربستان به تعهداتش در بحث اعزام حجاج به این کشور تجدید نظر کند؟ تصریح کرد: همانطور که اشاره کردید در صدور روادید جهت هیأت کنسولی کشور عزیزمان ایران تأخیر شده است است و یک سری ابهاماتی در مورد چگونگی فعالیت این هیأت و مکانیسم هایی که جهت انجام وظایفشان در اختیار خواهند داشت، وجود دارد. ولی در حال حاضر سریع است که در مورد اصل حج و اعزام حجاج ایرانی به عربستان به خاطر این مسأله اظهار نظر کنیم.

    در مورد سفر حج ابهامات است ولی باید صبر کرد

    وی ادامه داد: امیدواریم در مناسب ترین وقت دولت عربستان این ابهامات را برطرف کند، جهت هیأت کنسولی کشور عزیزمان ایران روادید صادر کند و این هیأت بتواند وظایف خود را در ارتباط با کارها کنسولی انجام دهد. همان طور که گفتم اکنون خیلی سریع است در مورد آنچه که شما اشاره کردید اظهار نظر کنیم. باید منتظر بمانیم و در صورت نیاز دستگاه های ذی ربط و نظام تصمیمات مورد نیاز را می گیرند. همان طور که گفتم ابهامات است ولی باید صبر کرد.

    کشورهای اسلامی با جدیت بیشتری به عنوان فلسطین ورود پیدا کنند

    سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد کارها اخیر رژیم صهیونیستی در ارتباط با مسجدالاقصی و زیاد کردن فشارهای امنیتی خود در این ارتباط گفت: مواضع کشور عزیزمان ایران در ارتباط با جنایت های رژیم صهیونیستی و تضییع حقوق فلسطین از سوی این رژیم روشن و مشخص هست. اخیراً با توجه به تحولات اخیر دو بیانیه صادر کرده ایم و در تماس ها و مشورت های خود با سایر کشورها این عنوان را پیگیری کرده ایم و تلاش خود را جهت کمک به فلسطینی ها به کار گرفته ایم.

    بهرام قاسمی ادامه داد: متأسفانه به خاطر شاخصه های بعضی از کشورهای اسلامی و وضعیتی که در دنیا اسلام هست، رژیم صهیونیستی جری تر شده است است و با جرأت بیشتری به جنایت می پردازد. باید از کشورهای اسلامی خواست که با جدیت بیشتری به این صحنه ورود پیدا کنند و به جای پرداختن به پرسشها دیگری که جز خفت جهت دنیا اسلامی چیزی به همراه ندارد به رسالت خود در مورد مسأله فلسطین بپردازند.

    در طول دو سال گذشته به کرات با بدعهدی ها و کارشکنی های آمریکایی ها مواجه بوده ایم

    خبرنگاری با اشاره به صحبت های اخیر وزیر امور خارجه در ارتباط با اینکه آمریکایی ها روح و متن برجام را نقض کرده اند و تصویر العمل کشور عزیزمان ایران نسبت به بدعهدی های آمریکایی ها در ارتباط با عنوان برجام، تصریح کرد: در طول دو سال گذشته به کرات با بدعهدی ها و کارشکنی های آمریکایی ها مواجه بوده ایم. این عنوان را در کمیسیون یکسان برجام که اخیراً در وین برگزار شد با تمام توان پیگیری کردیم. کشورهای اروپایی نیز با توجه به مواضعشان، تذکرات و هشدارهایی را در این ارتباط به آمریکایی ها داده اند و تأکید کرده اند که آمریکایی ها نمی توانند برجام را نادیده بگیرند آیا که توافقی چندجانبه است.

    سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه مکانیسم هایی در مورد برخورد با این بدعهدی ها در خود برجام در نظر گرفته شده است هست، افزود: در کشور نیز کمیسیون عالی نظارت بر اجرای برجام مشغول به فعالیت هست. وزارت امور خارجه گزارشات خود را در این ارتباط به این کمیسیون ارائه می کند و این کمیسیون نیز در صورت لزوم و بر اساس ضرورت تشکیل جلسه می دهد و تصمیم گیری می کند.

    بحث گشایش دفتر اتحادیه اروپا در پایتخت کشور عزیزمان ایران در حال بررسی است

    وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از مدتی پیش بحث گشایش دفتر اتحادیه اروپا در پایتخت کشور عزیزمان ایران مطرح بوده و اکنون تأسیس این دفتر در کجا و در چه مرحله ای متوقف شده است هست، خاطرنشان کرد: در حوزه دیپلماسی و سیاست خارجی انجام اقداماتی راحت و انجام اقداماتی سخت هست. به طور معمول تخریب ساده است ولی ایجاد، کار مشکل نیست.

    قاسمی گفت: موضوعی که شما مطرح کردید در دستور کار کشور عزیزمان ایران قرار دارد، در حال بررسی است و هنگامی که بررسی ها در مجموعه کشور نهایی شد نتیجه های آنها را اعلام می کنیم.

    سفیر کشور عزیزمان ایران در کویت باقی خواهند ماند

    سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد سختى ها و آسانى ها های ایجاد شده است در ارتباط با روابط کشور عزیزمان ایران و کویت و تصمیم کویت مبنی بر کم کردن دیپلمات های ایرانی در این کشور، گفت: دیپلمات های ایرانی از کویت اخراج نشده اند و یا به عنوان عنصر نامطلوب قلمداد نشده اند بلکه کویت اعلام کرده که کشور عزیزمان ایران تعداد پرسنل خود را در سفارتخانه اش در این کشور کم کردن دهد. در روز پنج شنبه سفیر کشور عزیزمان ایران در کویت با مقامات وزارت امور خارجه این کشور دیدار داشته و در آنجا به سفیر کشور عزیزمان ایران گفته شده است که بهتر است تعداد پرسنل سفارت کشور عزیزمان ایران در این کشور کم کردن پیدا کند و در این ارتباط حدود یک ماه و نیم نیز وقت در اختیار نمایندگی قرار داده شده است است که بر اساس تشخیص خود تعدادی از پرسنل را به کشور عزیزمان ایران باز گردانند.

    سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ما همواره روابط مثبتی به خصوص در حوزه خلیج فارس با کویت داشته ایم، گفت: اقدام اخیر از سوی کویت اقدام قشنگی نبود، و قابل سرزنش هست، گرچه ما می توانیم همچنان گفت وگوها و تماس های خود را داشته باشیم. سفیر کشور عزیزمان ایران در کویت باقی خواهند ماند.

    وی با بیان اینکه چنین انتظاری از کویت وجود نداشت، ادامه داد: البته گاهی اوقات باید بعضی از شرایط و بعضی از مشکلاتی که کشورها با آن روبرو می شوند را درک کرد.

    این دیپلمات کشورمان در پاسخ به سوالی در مورد اقدام متقابل کشور عزیزمان ایران و اینکه آیا کشور عزیزمان ایران نیز تصمیم به کم کردن تعداد دیپلمات های کویتی در پایتخت کشور عزیزمان ایران خواهد گرفت یا نه، تصریح کرد: ما حق اقدام متقابل را جهت خود محفوظ می داریم و در وقت مورد نیاز و در صورت نیاز اقدام می کنیم.

    وی افزود: تعداد دیپلمات های کویتی در کشور عزیزمان ایران بیش از تعداد افراد ما در کویت نیست.

    رفت و آمدها بین کشور عزیزمان ایران و عراق امری غیرطبیعی نیست

    سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد رفت و آمدهای اخیر بین مقامات کشور عزیزمان ایران و عراق از جمله سفر وزیر دفاع عراق به پایتخت کشور عزیزمان ایران و سفر معاون وزیر امور خارجه کشورمان به بغداد گفت: کشور عزیزمان ایران و عراق به عنوان دو کشور همسایه با یکدیگر تماس هایی داشته و خواهند داشت.

    وی با بیان اینکه این رفت و آمدها امری غیرطبیعی نیست و این سفرها همواره در دستور کار دو طرف بوده هست، گفت: کشور عزیزمان ایران و عراق زمینه های زیادی را جهت همکاری یکسان در عرصه های سیاسی، فرهنگی و… دارند. در جریان این سفرها در ارتباط با عنوان مبارزه با تروریسم، تحولات منطقه و روابط دو کشور بحث و گفت وگو می شود.

    قاسمی همچنین تأکید کرد: روابط کشور عزیزمان ایران و عراق به سایر کشورها ربطی ندارد، این که این روابط چگونه و در چه سطحی باشد به دیگران مربوط نیست.

    رفتار دولت آمریکا با دقت بسیار در حال رصد است

    سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در ارتباط با این که گفته شده است هیاتی از سوی ترامپ تشکیل شده است تا عنوان برجام و نحوه انجام تعهدات از سوی کشور عزیزمان ایران را مورد بررسی قرار دهد، گفت: گفتار و کردار هر لحظه همسان نیست. با بعضی از گفتارها نمی شود بعضی از رفتارها در آینده را تبیین کرد. همان طور که شما اشاره کردید تیمی از سوی ترامپ تشکیل شده است و این هم در ادامه مواضع قبلی و صداهایی است که از درون واشنگتن شنیده می شود و تازه نیست. از وقت تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این صداها شنیده شده است است.

    قاسمی ادامه داد: این که در آینده چه اتفاقی می افتد، نقش وزارت خارجه آمریکا در این قضیه در کجا واقع شده است است و این گروه چه رابطه ای با وزارت خارجه آمریکا می تواند داشته باشد، جزء ابهامات و سوالات زیادی است که در این ارتباط وجود دارد و باید منتظر ماند و دید که این گفتار و سخنان که از جانب واشنگتن شنیده می شود به کجا منتهی می شود. در این مدت سخنان زیادی شنیده ایم و به آنها عادت کرده ایم. آن چه که در شرایط فعلی مهم هست، کردار است نه گفتار و ما براساس کردارها تصمیم می گیریم.

    این دیپلمات کشورمان تاکید کرد: واکنش‌ها دولت آمریکا با دقت بسیار در حال رصد است و آن را با حساسیت بالایی دنبال می کنیم.

    وی در پاسخ به سوالی در مورد اخبار انتشار یافته در ارتباط با سفر اسماعیل هنیه مدیر سیاسی دفتر حماس به پایتخت کشور عزیزمان ایران و وقت انجام این سفر، گفت: این عنوان از جمله صحبت هایی است که در سطح رسانه ها مطرح شده است و ما در عمل چیز مشخصی را در این ارتباط از کانال های رسمی دریافت نکردیم.

    برخی از سخنان آمریکایی ها مصداق مداخله در امور داخلی کشور عزیزمان ایران است

    سخنگوی وزارت خارجه در مورد بیانیه اخیر کاخ سفید در ارتباط با بازداشت اخیر یک تبعه آمریکایی در کشور عزیزمان ایران و دیگر اتباع این کشور که در زندان های کشور عزیزمان ایران به سر می برند و تهدیدهایی که در این ارتباط از سوی کاخ سفید صورت گرفته هست، خاطر نشان کرد: صحبت از فردی آمریکایی است که در کشور عزیزمان ایران متهم به جرائم مشخصی هست، در همین چارچوب تحت پیگیری قرار گرفته و دستگیر شده است هست.

    وی در مورد ترساندن آمریکایی ها تصریح کرد: ترساندن زبان درستی نیست و نباید آمریکایی ها با اینگونه ادبیات صحبت کنند. دوران ترساندن گذشته است و بعضی از سخنان آنها مصداق مداخله در امور داخلی کشور عزیزمان ایران است.

    قاسمی با بیان این که در کشور عزیزمان ایران سیستم قضائی منفک از دولت است و استقلال قوای سه گانه وجود دارد، افزود: قوه قضائیه با اقتدار و استقلال کامل از طریق ضابطان خود کارها مورد نیاز را در جهت اجرای قانون و امنیت انجام می دهد و این نوع سخنان از سوی آمریکایی ها هیچ تاثیری بر تصمیمات کشور عزیزمان ایران و سیستم قضائی کشور ندارد.

    وی ادامه داد: آنها باید کلام و ادبیات خود را در مورد کشور عزیزمان ایران عوض کردن دهند و از زبان دیگری در مورد ملت کشور عزیزمان ایران استفاده کنند.

    سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه در چند وقت اخیر قایق ها و شناورهایی ایرانی و عربستانی به اتهام ورود به آب های مرزی دو کشور از سوی پایتخت کشور عزیزمان ایران و ریاض توقیف شده است اند و این باعث زیاد کردن تنش ها بین دو کشور شده است است و این که امکان دارد با توجه به عدم ارتباط دیپلماتیک دو کشور پایتخت کشور عزیزمان ایران و ریاض گفت وگوهایی را جهت تبادل زندانی ها با یکدیگر داشته باشند، افزود: سیاست کشور عزیزمان ایران کم کردن تنش و کمک به ایجاد آرامش و ثبات در منطقه هست. این سیاست کلی ماست و تلاش می کنیم با تعامل و سعه صدر بیش تری به خصوص با کشورهای همسایه و پیرامونی مان برخورد کنیم.

    قاسمی ادامه داد: طبیعی است که در کشورهایی در موقعیت کشور عزیزمان ایران و عربستان و بعضی دیگر از کشورها در این منطقه این اتفاقات رخ دهد و این عنوان طبیعی هست. گاهی اوقات شناورها و قایق ها بر اثر باد یا اشتباه وارد مرزهای آبی می شوند و این را می توان طبیعی بیان کرد و مساله ای قابل گفت وگو و حل و فصل است.

    وی با بیان این که نمی توان بر اساس چنین اتفاقاتی نتیجه گیری کنیم که یک اوضاع نابهنگام و غیر نرمالی وجود دارد، در پاسخ به این پرسش که امکان گفت وگو بین کشور عزیزمان ایران و عربستان در ارتباط با عنوان زندانیان این گونه رخدادها وجود دارد یا نه؟ گفت: ما روابط سیاسی با عربستان نداریم البته در بعضی از مواقع از طریق کانال های دیگری می توانیم خبر هایی را انتقال یافته کنیم و صرفا شرکت حج و زیارت با مقامات عربستانی در ارتباط با حج گفت وگوها و مشورت هایی داشته است.

    بحث استقلال یک آرزو و آرزوی بزرگ و خوابی است که تا تعبیر شود، خیلی طول می کشد

    این مقام وزارت خارجه کشورمان هم چنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این که اظهار نظر سرلشگر باقری در خصوص استقلال اقلیم کردستان به این معناست که اگر چنین اتفاقی رخ دهد، کشور عزیزمان ایران تصویر العمل نظامی نشان خواهد داد؟ خاطرنشان کرد: فکر می کنم بحث استقلال یک آرزو و یک آرزوی بزرگ است و خوابی است که تا تعبیر شود، خیلی طول می کشد. بحث همه پرسی در اقلیم مطرح بوده است که موضع کشور عزیزمان ایران در این زمینه نیز قبلا گفته شده است هست. ما خواهان حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت دولتی مرکزی عراق هستیم و هرگونه بحث اطراف این مساله در منطقه را به ضرر صلح و ثبات در منطقه می دانیم.

    قاسمی تاکید کرد: به نفع قومیت ها و مذاهب متفاوت در عراق نیست که حاکمیت این کشور تضعیف شود و همه باید تلاش کنند که تمامیت ارضی و حاکمیت ملی این کشور حفظ شود، آیا که این عنوان به سود عراق و منطقه است.

    آمریکایی ها در کلام پایبندی خود به برجام را بیان کردند

    وی در پاسخ به سوالی در مورد بد عهدی آمریکایی ها در اجرای تعهدات ارزش در برجام و این که آیا کشور عزیزمان ایران از آمریکا به خاطر این عنوان شکایت نکرده است؟ گفت: عنوان برجام با جدیت تمام رصد می شود و ما واکنش‌ها تمامی اعضای 1+5 در این زمینه را رصد می کنیم. جهت ما خیلی جدی هست. در کمیسیون یکسان برجام به صورت مفصل و دقیق در مورد کم کاری ها، عهدشکنی ها و بد عهدی های آمریکایی ها در مورد برجام صحبت کردیم.

    این موارد را برشمردیم. مواضع دیگر اعضا را شنیدیم و همه اعضا بر پایبندی خود بر اجرای برجام تاکید داشتند. آمریکایی ها نیز در کلام پایبندی خود را بیان کردند ولی این که در آینده چگونه واکنش‌ها می کنند و واکنش‌ها آنها چگونه خواهد بود بحث دیگری است.

    وی با بیان اینکه عنوان نقض برجام عنوان خاص و پیچیده ای هست، گفت: هیات عالی نظارت بر اجرای برجام بعد از دریافت گزارش وزارت خارجه تصمیم گیری می کند و همان طور که گفتم ما در کمیسیون یکسان برجام نیز این موارد بد عهدی را مطرح کردیم.

    این دیپلمات کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که کنگره آمریکا قرار است روز سه شنبه در ارتباط با اعمال تحریم های تازه علیه کشور عزیزمان ایران موضع گیری کند، نظر کشور عزیزمان ایران در این ارتباط چیست؟ گفت: ما بعد از تصمیم گیری کنگره مواضع خود را اعلام می کنیم ولی در کلیت تاکید می کنیم ما با هرگونه تحریم به وسیله هر کشوری نسبت به کشور دیگر مخالف هستیم. فکر می کنیم تحریم ابزار ناعادلانه ای است که کارآمدی ندارد.

    وی با بیان این که آمریکایی ها نیز خود به این عنوان واقف هستند، افزود: آنها دیدند که کشور عزیزمان ایران در دوران تحریم با اتکا به نیروی انسانی کارآمد و هوشمند خود توانست در بعضی از حوزه ها ظرفیت های خود را گسترش دهد و از نظر ما اقدام مورد اشاره اقدامی خصمانه، مذموم، محکوم و غیر قابل قبول است و نتیجه ای جز زیاد کردن تنش ندارد.

    سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفتگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شرکت ملل متحد کمک هایی را به کشورها ارائه می کند ولی به تازگی اخباری نیز انتشار یافته که این شرکت خارج از پروسه معمول هزینه ای را جهت اجرای پیاده سازی فرامین خانمانه غربی در کشور عزیزمان ایران تخصیص داده شده است داده هست، گفت: من از چنین خبری اطلاعی ندارم و فکر نمی کنم چنین خبری درست باشد.

    سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که شرکت ملل متحد کمک هایی را به کشورها ارائه می کند ولی به تازگی اخباری نیز انتشار یافته که این شرکت خارج از پروسه معمول هزینه ای را جهت اجرای پیاده سازی فرامین خانمانه غربی ها در کشور عزیزمان ایران تخصیص داده شده است داده هست، گفت: من از چنین خبری اطلاعی ندارم و فکر نمی کنم چنین خبری درست باشد.

    وی هم چنین در پاسخ به سوالی در مورد موضع کشور عزیزمان ایران در ارتباط با ایجاد اقلیم کرکوک در عراق و مسائلی که در این زمینه مطرح هست، گفت: پرسشها داخلی عراق به این کشور ربط دارد و ما در پرسشها داخلی عراق ورود نمی کنیم.

    قاسمی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آمریکایی ها در جهت سیاست خصمانه خود علیه کشور عزیزمان ایران تحرکات اخیری را علیه کشور عزیزمان ایران با مانور بر مسائلی چون برنامه موشکی کشور عزیزمان ایران و همچنین نقش سپاه در منطقه شروع کرده اند، تصریح کرد: واکنش‌ها و کارها آمریکایی ها خیلی عجیب و غریب نیست. آنها نگاه خصمانه ای به کشور عزیزمان ایران دارند و از هرگونه خصومت و لجاجت در ارتباط با کشور عزیزمان ایران فروگذاری نکرده و نمی کنند.

    سخنگوی وزارت خارجه با بیان این که آمریکایی ها نشان داده اند دولت قابل اعتمادی نیستند، تصریح کرد: آنها با تناقض های جدی روبرو هستند. آنها از یک طرف با پدیده برجام مواجه هستند، توافقی که از سازوکارهای مستحکمی برخوردار است و از دیگر سو با وجود بعضی از سخنان، بدعهدی ها، کارشکنی ها و مواضعی که داشتند کار را ادامه می دهند. آنها ناچار هستند جهت تضعیف برجام به کارها دیگری متوسل شوند تا کشور عزیزمان ایران نتواند از مزایای اجرای برجام استفاده کند. در همین چارچوب تلاش می کنند با مطرح کردن سخنانی یک فضای سیاسی را به وجود می آورند تا اجازه ندهند کشور عزیزمان ایران از موقعیت تازه استفاده کند و شرکت های اروپایی جهت کار کردن با کشور عزیزمان ایران تحت فشار و یا دو راهی قرار بگیرند تا نتوانند کاری را انجام دهند.

    این دیپلمات کشورمان این کارها را نسنجیده بیان کرد و گفت: این کارها جهت آنها نتیجه ای جز پشیمانی به همراه نخواهد داشت. کشور عزیزمان ایران کشوری مقتدر است و می تواند بدون اتکا به دیگران راه خود را در منطقه به پیش ببرد و همین اقتدار کشور عزیزمان ایران است که باعث نگرانی آمریکایی هاست.

    وی با اشاره به سخنان آمریکایی ها در ارتباط با برنامه موشکی کشور عزیزمان ایران و همچنین سپاه و مباحثی که در این زمینه مطرح کرده اند، گفت: این رفتارها و سخنان اشتباه استراتژیک است که اگر دقت نکنند ممکن است آن را انجام دهند.

    قاسمی با بیان این که دیوار بلند بی اعتمادی بین کشور عزیزمان ایران و آمریکا وجود دارد، ادامه داد: آمریکایی ها در عمل نشان داده اند که قابل اعتماد نیستند و با کارشکنی در حوزه برجام کمک کردند که این دیوار بی اعتمادی افزون تر شود. آمریکایی ها باید تصمیم بگیرند که می خواهند با دیگر کشورها واکنش‌ها خصمانه خود را ادامه دهند یا می خواهند مسیر سازنده را طی کنند.

    سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: در بحث دوم با توجه به شناختی که از آمریکایی ها وجود دارد امید و احتمال زیادی نمی توان داشت.

    وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه بیش از 60 سال است که آمریکایی ها مخالف منافع ملت کشور عزیزمان ایران حرکت کرده اند، گفت: آمریکایی ها در این مدت از هرگونه اقدام نابهنجاری علیه منافع ملت کشور عزیزمان ایران کوتاهی نکرده اند.

    قاسمی در پاسخ به سوالی در مورد سفر اخیر وزیر خارجه عمان به پایتخت کشور عزیزمان ایران و اینکه بعد از این سفر قرار است یوسف بن علوی با وزیر خارجه آمریکا دیدار کند و آیا وی در جریان این دیدارها پیامی را بین کشور عزیزمان ایران و آمریکا مبادله خواهد کرد؟ گفت: روابط کشور عزیزمان ایران و عمان از نمونه روابط حسنه در منطقه و حوزه خلیج فارس هست. همواره آمد و شدهایی بین مقامات دو کشور وجود داشته هست. تماس ها و مشورت ها مداوم است و سفر وزیر خارجه عمان به پایتخت کشور عزیزمان ایران در چارچوب پرسشها دوجانبه و منطقه بوده هست. هر سفری در خود پیامی دارد و آن خبر دوستی و تحکیم روابط دو کشور است.

    وی همچنین تصریح کرد: عمان کشور مستقلی است و وزیر خارجه عمان مثل وزرای خارجه دیگر کشورها تماس هایی را با دیگر همتایان خود در دیگر کشورها دارد و می تواند با کشورهای متفاوت مشورت و گفت وگو داشته باشد و این مربوط به پرسشها داخلی عمان است.

    سخنگوی وزارت خارجه در این نشست بار دیگر در پاسخ به سوالی در ارتباط با بدعهدی آمریکایی ها در ارتباط با اجرای برجام و تهدیدهایی که از سوی مقامات این کشور در ارتباط با این توافق مطرح شده است هست، گفت: ما امیدواریم که درایت و خردمندی مورد نیاز در حاکمیت آمریکا به قدری باشد که در مورد عنوان برجام به صورت یک جانبه عمل نکرده و دردسرهایی را جهت مردم این کشور ایجاد نکند و برجام بتواند مسیر خود را طی کند. ما از هیچ گونه رفتاری از جانب آمریکا و دیگران دلواپس نیستیم. جهت تمامی فریضه ها آینده نگری های مورد نیاز را داریم و می توانیم سیاست های خود را بر اساس کارها طرف های برابر تنظیم کرده و به پیش ببریم.

    به گزارش ایسنا، در این نشست مردوخی یکی از خبرنگاران حوزه دیپلماسی که در یک ماه اخیر در بیمارستان خوابیدن بوده از لطف وزیر خارجه و سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پیگیری احوال او تقدیر و قدردانی کرد.

    اخبار سیاست خارجی – ایسنا

    واژه های کلیدی: ایران | ارتباط | ایرانی | آمریکایی | وزارت خارجه | وزیر امور خارجه | وزارت امور خارجه | اخبار سیاست خارجی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار